För att uppleva den fulla funktionaliteten på denna webbplats så behövs cookies. Aktivera cookies och uppdatera webbläsaren. Efter uppdatering, kommer en cookie-hanterings-dialog visas.

Denna webbplats använder cookies på grund av funktionalitet, komfort och statistik. Du kan ändra denna inställning när som helst genom att klicka på "Ändra inställningar". Om du samtycker till denna användning av cookies, klicka "Jag accepterar villkoren". Vår integritetspolicy

Bosch möjliggör uppkopplad körning inom två år

 
 
 

Kontakter


Inger Strand
Head of Corporate Communications
Robert Bosch AB
Isafjordsgatan 15
164 26 Kista
Telefon +46 8 750 15 00

 

2016-12-01 | Bosch-koncernen | Verksamhetsnyheter

Bilen som vi känner till den idag är snart historia. Inom två år har Bosch gjort uppkopplad körning till verklighet. Bilar med internetuppkoppling kan då bli en integrerad del av sakernas internet (IoT) och kommunicera med andra anslutna transportmedel, såsom kollektivtrafik, och även med det smarta hemmet. Bland annat kommer Bosch att utveckla en mobilitetsassistent i form av en app. Med en enda app kommer förare kunna planera, boka och betala för resor som består av flera olika färdmedel.

  • Mellan år 2017 och 2022 förväntas den globala marknaden för uppkopplad mobilitet växa med nära 25 procent årligen
  • Privata fordon kommer att kunna integreras med kollektivtrafiken, den urbana infrastrukturen och det smarta hemmet
  • Bosch är ett av få företag som kan erbjuda sensorer, mjukvara, tjänster samt eget IoT-moln och kan därmed leverera sakernas internet från en enda källa

The Bosch Group is a leading global supplier of technology and services. It employs roughly 390,000 associates worldwide (as of December 31, 2016). The company generated sales of 73.1 billion euros in 2016. Its operations are divided into four business sectors: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, and Energy and Building Technology. As a leading IoT company, Bosch offers innovative solutions for smart homes, smart cities, connected mobility, and connected manufacturing. It uses its expertise in sensor technology, software, and services, as well as its own IoT cloud, to offer its customers connected, cross-domain solutions from a single source. The Bosch Group’s strategic objective is to deliver innovations for a connected life. Bosch improves quality of life worldwide with products and services that are innovative and spark enthusiasm. In short, Bosch creates technology that is “Invented for life.” The Bosch Group comprises Robert Bosch GmbH and its roughly 440 subsidiaries and regional companies in some 60 countries. Including sales and service partners, Bosch’s global manufacturing and sales network covers nearly every country in the world. The basis for the company’s future growth is its innovative strength. At 120 locations across the globe, Bosch employs some 59,000 associates in research and development.

The company was set up in Stuttgart in 1886 by Robert Bosch (1861-1942) as “Workshop for Precision Mechanics and Electrical Engineering.” The special ownership structure of Robert Bosch GmbH guarantees the entrepreneurial freedom of the Bosch Group, making it possible for the company to plan over the long term and to undertake significant upfront investments in the safeguarding of its future. Ninety-two percent of the share capital of Robert Bosch GmbH is held by Robert Bosch Stiftung GmbH, a charitable foundation. The majority of voting rights are held by Robert Bosch Industrietreuhand KG, an industrial trust. The entrepreneurial ownership functions are carried out by the trust. The remaining shares are held by the Bosch family and by Robert Bosch GmbH.

Ytterligare information finns på

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse