Hoppa till huvudinnehåll
Bosch i Sverige
Invented for life

Bosch i Sverige

1904 var året då Robert Bosch och Fritz Egnell undertecknade ett avtal rörande försäljning av Boschs produkter och därmed lade grunden för Boschs närvaro i Sverige.

Idag sysselsätter Bosch i Sverige cirka 1 900 medarbetare inom de fyra affärsområdena Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods samt Energy and Building Technology.

Huvudkontoret med ledning för Robert Bosch AB ligger i Kista, strax norr om Stockholm. Härifrån bedrivs försäljning och utbildning inom divisionerna Automotive Aftermarket, Power Tools och Building Technologies. I Göteborg finns vårt försäljningskontor med ansvar för försäljning och utveckling av system och komponenter för fordonsindustrin och i Lund vår utvecklingsenhet för mjukvaruapplikationer.

I koncernen ingår även de lokala bolagen Bosch Thermoteknik AB, Bosch Rexroth AB och BSH Home Appliances. Tillsammans har vi kontor och anläggningar med produktion, försäljning, testverksamhet samt forskning och utveckling, från Arjeplog i norr till Lund i söder.

Bosch i Sverige

Bosch i Sverige

Läs mer om vilka vi är och vad vi gör i vår Bosch i Sverige broschyr.

8

viktiga platser i Sverige

Google Maps
Kartan kan inte visas utan ditt samtycke.

Inspirerande produkter och tjänster

I bilen, hemma, på jobbet – tekniken från Bosch finns med överallt

Våra varumärken

Bosch-koncernen innehar en mängd varumärken, vart och ett anpassade efter specifika marknadskrav. Läs mer om varumärkena:

  1. Bosch
  2. Bosch Car Service
  3. Rexroth
  4. CST/berger
Porträtt av Robert Bosch

Vår historia

1886 grundade Robert Bosch "Verkstad för finmekanik och elektroteknik" i Stuttgart. Detta var födelsen av dagens globalt verksamma företag. Redan fån starten präglades företaget av innovativ styrka och socialt engagemang.

Å i närheten av Boschs anläggning i Blaichach i Tyskland.

Vi tar ansvar

Hållbarhet innebär för oss att säkra företagets långsiktiga framgångar och samtidigt värna och skydda naturens resurser som dagens och morgondagens generation är beroende av. Miljö är en drivkraft för innovation. Dessutom har vi ett starkt socialt engagemang, både inom och utanför företaget.

Stefan Hartung

Efterlevnad

Efterlevnad är en av vårt företags grundläggande värderingar. Våra regler och riktlinjer för hur vi bedriver verksamhet är desamma världen över, de hjälper oss att skydda företaget, våra medarbetare, kunder och partner.

Kontakta Bosch

Vi ser fram emot att höra från dig.

Telefon

Skicka meddelande

Chatta med oss!

Har du några frågor eller förslag? Välkommen att chatta med oss helgfria vardagar 08.00-17.00.